♥ Idén is várjuk az SZJA 1%-ot alapítványunk részére VIVIT Alapítvány 18021468-1-42! ♥ 9. évfolyamra felvettek névsora a Tagintézményünk menüben! ♥
Projektek a tanulásban
II. Digitális Témahét
|
![]() |
TANÍTS, HOGY TANULJ!
Az idei projekt szervezésével az a célunk, hogy elterjesszünk olyan, iskolánkban
már bevált IKT gyakorlatokat, amelyek egyes osztályok illetve kollégák mindennapjaiban
már beépültek a tanulási folyamatba. Felhívás
A célokról és követelményekről, a projekttevékenységekről, az értékelésről és az eredményekről bővebben itt lehet olvasni.
Projekt
A projekt olyan tanulási módszer, amelynek középpontjában egy probléma megoldása áll.
A tanulás során a gyerekek gondosan tervezett tevékenységek keretében ismerkednek meg a tananyaggal. Ezeket a tevékenységeket igyekszünk a mindennapi környezetben előforduló témákhoz kapcsolni, így egy-egy projekt gyakran több tantárgy tartalmait is érinti.
A kitűzött cél nem egyszerűen egy feladat megoldása, hanem annak a lehető legtöbb vonatkozásnak a feltárása, amely a mindennapi életben egy probléma megoldása körül felmerül.
Ez általában jól motiválja a gyerekeket, hiszen saját ötleteiket folyamatosan kipróbálhatják a tanulási helyzetekben is. Ezzel egyidejűleg jó lehetőség van arra, hogy a gyerekek számára differenciált feladatokat adjunk, így mindenki a számára lehető legjobban fejlődjék. Iskolánkban nagyon sokféle projektben dolgozhatnak a gyerekek.
Mi a projekteket azért tartjuk nagyon fontos módszenek, mert a tananyag feldolgozásán túl, tanulási módszereket is könnyebben tanulnak így a gyerekek. Fontos számunkra, hogy a közös munka sikere iránt kialakuló felelősség segíti a gyerekek közötti együttműködést is.
A projektkeretű tanulásszervezés iskolánk egyik jó gyakorlata is. Az alábbiakban néhány jól sikerült projektünk videója látható.
I. Digitális témahét 2016. 04. 04-08.
Iskolánk is csatlakozott az I. Digitális témahét programjához. A hagyományos digitális eszközökkel szervezett foglalkozások megtartása mellett, a gyerekek 4 projekten dolgoztak, és tanulási képességek intenzív fejlesztése folyt online a 6. és a 8. évfolyamokon.