Informatikai eszközök az iskolában
Az ezredforduló óta fontos feladatunknak tartjuk egy olyan tanulási környezet létrehozását és mindennapi alkalmazását, amely segíti a gyereket az informatikai környezetben való eredményes tanulásra. Ezt azért is nagyon fontosnak tartjuk, mert felnőtt életük során ezt a környezetet használják majd életük és munkájuk szervezéséhez.
Iskolánkban a 2008/2009-es tanév második félévétől használjuk a tanulói laptopokat. A diák laptopok WIFI-n keresztül kapcsolódnak az internethez, a tanári géphez valamint a helyi szerverhez. Az órai munka szervezése, irányítása a tanári felügyelő szoftver segítségével, szintén a WIFI hálózaton keresztül zajlott. Iskolánk bármely tanterme interaktív tanteremmé alakítható, így a tanítási órák bármelyikén használhatjuk a számítógépeket. A tantermekben igény szerint interaktív tábla is használható a tanórákon.
Arra törekszünk, hogy minden diákunk képes legyen megadott szempontok szerint anyagot gyűjteni és a gyűjtött anyagból önálló tartalmat létrehozni. Szeretnénk bevezetni a gyerekeket abba a folyamatosan formálódó viselkedéskultúrába, amely az internethasználattal a egyre inkább mindennapi életünk részévé válik. Mivel diákjaink az iskolába lépéstől szabadon használhatják az iskolai számítógépeket ez a tevékenység mára pedagógiai munkánk részévé vált.
Néhány példa arra, hogy a számítógépeket milyen pedagógiai tanulói helyzetekben használjuk:
• gyakorlás: szorzótábla, helyesírás (szerveren lévő gyakorlóprogram, on-line felületek)
• szövegalkotás: megadott képekhez történet alkotása (PPT)
• összetettebb tananyagelemek megértése animációk, filmek használatával (internet,
iskolai szerver)
• önálló tartalom létrehozása: megadott szempontok szerint anyaggyűjtés, rendszerezés,
szövegalkotás (word)
• tananyag önálló tanulása (pl. realika.hu)